O tym dlaczego OZM PZD w Warszawie jest bankrutem cz. 5
O Okręgowym Zjeździe Delegatów w dniu 13.06.2015 r. jeszcze raz.
Jak poinformował w dniu 29 stycznia 2016 r. na posiedzeniu Okręgowego Zarządu Mazowieckiego I Wiceprezes OZM PZD Grzegorz Oracz odczytując protokół kontroli przeprowadzonej przez Krajową Komisję Rewizyjną PZD oraz zespół specjalistów z Krajowej Rady PZD
W powyższym protokóle jest zawarta następująca informacja:
"Okręgowy Zjazd Delegatów odbył się w dniu 13.06.2015 r. w Pałacu Kultury.
W zjedzie uczestniczyły 391 osoby.
Kontrolującym nie przedstawiono kosztorysu imprezy oraz rozliczenia kosztów.
Według wydruku z konta koszty zjazdu wyniosły - 181.245,52 zł w tym:
Tab. 1. Zestawienie kosztów Okręgowego Zjazdu Delegatów w Warszawie.
L.p. |
Koszty |
Kwota (zł) |
1. |
Wynajem sali |
27.514,41 |
2. |
Catering |
48,950,00 |
3. |
Art. spożywcze, posiłki (??? to za co zapłacono w poz. catering ??) |
1.291,28 |
4. |
Wynajem krzeseł, stołów, mikrofonów (??? to za co zapłacono w poz. wynajem sali - tylko za podłogę ??) |
18.413,10
|
5. |
Wydruk materiałów i materiały na zjazd |
40.268,57 |
6. |
Zakup kopert na zjazd |
1.250,00 |
7. |
Wynajem autokarów, parking, taxi |
6.644,57 |
8. |
Wydawnictwa dla aktywu |
9.349,73 |
9. |
Umowy o dzieło (*) |
7.620,00 |
10. |
Spisanie protokołu (???) |
2.164,80 |
11. |
Delegacje |
5.314,51 |
12. |
Czapki, dyplomy, odznaczenia |
3.890 |
13. |
Kartony |
1.308,73 |
14. |
Torby |
2.470,81 |
15. |
Kwiaty dla Prezesów |
620,00 |
16. |
Wysyłka zaproszeń |
3.810,78 |
17. |
Inne (ubezpieczenie uczestników) |
364,23 |
|
RAZEM |
181.245,52 |
|
Dodatkowo za organizację Zjazdu przyznano nagrody w wysokości: |
|
18. |
Dla aktywu (tzw. działaczy PZD) - Lista płac LP 059/IV/15 |
8.000,00 |
19. |
Dla pracowników OZM PZD - Lista płac LP 57/IV/15 |
23.500,00 |
|
ŁĄCZNIE KOSZTY ZJAZDU w dniu 13.06.2015 r. |
212.745,52 |
Jak widzimy na powyższym przykładzie koszty Okręgowego Zjazdu Delegatów w Warszawie - 212.745,52 zł wzrosły w stosunku do podanych w artykule "O tym dlaczego OZM PZD w Warszawie jest bankrutem cz.2 – Indolencja prawna miliony strat." - 179.000,00 zł. Dla informacji Państwa obie te kwoty są zawarte w Protokole Kontroli przeprowadzonej przez Krajową Komisję Rewizyjną PZD oraz zespół specjalistów z Krajowej Rady PZD (str. 16 i 43-44). Wracając do wyliczeń strat jakie poniósł związek z powodu indolencji prawnej należy kwoty zawarte w artykule ... indolencja prawna miliony strat uaktualnić o kwotę z powyższej tabeli.
(*)
Analizując powyższą tabelę, proszę zwrócić uwagę na pozycje 1 i 4 - wynajęcie sali bez stołów i krzeseł ??? - bzdura - księgujemy podwójnie koszty??? Komisja kontrolna nie zajęła się tą sprawą a sprawa śmierdzi.
Kolejna pozycja 2 i 3 - catering nie zawiera posiłków dla delegatów ??? - bzdura - księgujemy posiłki dla wybranych??? Komisja kontrolna nie zajęła się tą sprawą a sprawa śmierdzi.
Następna pozycja 9 - umowy o dzieło - przez przypadek członkowie jednej rodziny (trzy osoby - znamy ich nazwiska i imiona) otrzymali 5.000,00 zł wynagrodzenia, a jeden z członków (wiemy kto) OZM PZD otrzymał 2.000,00 zł wynagrodzenia w ramach czterech umów. Komisja kontrolna nie zajęła się tą sprawą a sprawa śmierdzi.
I na zakończenie rozważań na temat tabeli proszę porównać pozycję 9 - umowy o dzieło gdzie występują tzw. działacze PZD z pozycją 18 nagrody dla aktywu (tzw. działaczy PZD). Komisja kontrolna nie zajęła się tą sprawą a sprawa śmierdzi. Komisja nie sprawdziła czy nazwiska zawarte w tych umowach i listach płac nie pokrywają się co by świadczył o podwójnym wynagradzaniu za te same czynności - raz w ramach umów o działo a drugi raz w ramach listy nagród.
Czekamy na wyjaśnienia kompetentnych przedstawicieli Polskiego Związku Działkowców, chętnie udostępnimy naszą stronę do publikacji wyjaśnień.
Ciąg dalszy nastąpi.
Strona 198 z 353