O tym dlaczego Okręgowy Zarząd Mazowiecki PZD jest bankrutem cz. 1 - Za co działacze biorą pieniądze
Jak poinformował w dniu 29 stycznia 2016 r. na posiedzeniu Okręgowego Zarządu Mazowieckiego I Wiceprezes OZM PZD Grzegorz Oracz odczytując protokół kontroli przeprowadzonej przez Krajową Komisję Rewizyjną PZD oraz zespół specjalistów z Krajowej Rady PZD
W powyższym protokóle jest zawarta następująca informacja:
Na posiedzeniu Prezydium w dniu 16 lipca 2015 r. ustalono, że w Krajowych Dniach Działkowca będzie uczestniczyło 60 osób – po 5 z delegatur OZM tj. Ciechanów, Ostrołęka, Płock, Radom, Siedlce oraz 35 osób z Warszawy i ogrodów podwarszawskich.
Natomiast na posiedzeniu Prezydium OZM PZD w dniu 30 lipca 2015 r. podjęto decyzję o sfinansowaniu udziału w Krajowych Dniach Działkowca. Przedstawiono następujące rodzaje kosztów:
Tab. 1. Zestawienie kosztów OZM PZD w Warszawie – Krajowe Dni Działkowca
L.p. |
Koszty |
Kwota (zł) |
1. |
Wynajęcie autokaru |
4.200,00 |
2. |
Noclegi |
10.000,00 |
3. |
Wyżywienie |
5.800,00 |
4. |
Kwiaty cięte |
200,00 |
6. |
Delegacje ??? |
24.000,00 |
|
RAZEM |
44.000,00 |
Prosimy wskazać podstawę prawną rozliczenia delegacji na kwotę aż dwudziestu czterech tysięcy złotych. Ponieważ w obowiązujących przepisach prawa nie ma takiej możliwości. NIE ROZLICZA SIĘ DELEGACJI W SYTUACJI ZAPEWNIENIA TRANSPORTU, NOCLEGÓW ORAZ WYŻYWIENIA. Patrz ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 19 grudnia 2002 r.(Dz. U. 2002 nr 236 poz. 1990) Wniosek z tego jest jeden dwadzieścia cztery tysiące wyprowadzono z kasy OZM PZD bezprawnie. Kasę zgarnęli wybrańcy tzw. działacze PZD.
Kolejny przykład marnotrawienia środków działkowców przez tzw. działaczy to kalkulacja kosztów Mazowieckich Dni Działkowca w ROD „Goździk” w Płocku. Decyzję o tej imprezie podjęło Prezydium OZM PZD w dniu 3 września 2015 r. Na organizację tej imprezy zarezerwowano trzydzieści tysięcy złotych (30.000,00zł).
Tab. 2. Zestawienie kosztów OZM PZD w Warszawie – Mazowieckie Dni Działkowca
L.p. |
Koszty |
Kwota (zł) |
1. |
Catering 300 osób * 15,00 zł |
4.500,00 |
2. |
Piwo beczkowe 3 beczki po 50 l Koszt razem |
900,00 |
3. |
Woda dla uczestników przejazdu autokarem 300 szt. * 0,3 l, woda na miejscu |
1.500,00 |
4. |
Wynajęcie autokarów 4 szt. po 1.200,00 |
4.800,00 |
5. |
Samochody osobowe szt. 2 |
???? |
6. |
Delegacje |
???? |
|
RAZEM |
11.700,00 |
Proszę zwrócić uwagę, że I Wiceprezes OZM PZD Grzegorz Oracz nie podał kwoty rozliczenia samochodów osobowych i delegacji. Czyżby było to celowe ukrycie wyprowadzenia środków z kont Okręgowego Zarządu Mazowieckiego PZD w Warszawie. Argumentacja dlaczego uważamy, że jest to wyprowadzenie środków jest zawarta przy tabeli nr 1. PRAWO NIE DOPUSZCZA MOŻLIWOŚCI ROZLICZENIA DELEGACJI I UŻYCIA SAMOCHODÓW PRYWATNYCH W SYTUACJI ZAPEWNIENIA TRANSPORTU ORAZ WYŻYWIENIA. Patrz ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 19 grudnia 2002 r.(Dz. U. 2002 nr 236 poz. 1990). I także w tym wypadku należy stwierdzić, że wyprowadzono ponad osiemnaście tysięcy złotych na zasilenie tzw. działaczy PZD (30.000,00 – 11.700,00 = 18.300,00zł) bezprawnie. Pozostawiamy to bez komentarza.
Ciąg dalszy nastąpi.